lördag 6 februari 2010

sju sjösjuka sjömän

Lisa har skickat mig en award med utmaning till, vilket inte kunde kommit lämpligare mitt i denna bloggtorka. grejen är att jag ska berätta sju (o)intressanta fakta om mig själv och sen skicka vidare utmaningen till sju nya bloggar. ja, men då kör vi väl då!

1. jag är skitdålig på sådanahär saker. först blir jag glad och bara roligtroligt, nu KÖR vi! men sen får jag prestationsångest och sitter och fixar och trixar och donar och ordnar och kan inte bestämma mig och så rinner liksom det hela ut i sanden för att det inte är aktuellt längre. har nog inte lyckats delta i en enda bloggtävling till exempel. men säkert börjat på en miljard. så så är det med det serni. om ni nån gång får läsa den här listan alltså. det är sex punkter kvar. puh. ingen press nu. jobba på.

2. det är lite samma sak med sms och mejl. bli inte ledsna om jag inte svarar! det betyder snarare att jag blivit så glad att jag har börjat på en hel roman som tog lite för lång tid och så var jag tvungen att göra något annat emellan och så. tja. skickade jag aldrig iväg det däringa svaret. lovar bättring på det.

3. de senaste sisådär fjorton åren har jag varit nästan-vegetarian eller rättare sagt: inte ätit något som skriker när man dödar det. därför slinker det således ned en och annan stum fiskstackare emellanåt. inget jag är stolt över, men jag älskar fisk. och har usel karaktär.

4. jag har alltid drömt om någon form av författarskap. som liten skrev jag, med stort allvar, en hel drös med böcker (varav en galet politiskt korrekt bokserie om adopterade Stina) och på högstadiet vann jag en skrivartävling. så att skriva har nog alltid varit lite av en dröm, som konstigt nog kom bort när det kom till karriärval. det var en skrivarlya vid havet. tänkarpromenader med hundarna (drömmen innefattar även fler hundar). kanske barnböcker så jag kunde illustrera också. men. tja. det förblir nog en dröm.

5. jag gick fem år på gymnasiet. först två och ett halvt på dressyrgymnasium i Värmland, men det gick i konkurs, så då fick jag packa ihop mina saker och åka hem och göra om allt igen. en mycket märklig historia som gav mig några knasiga år i en håla där folk hade konstig dialekt, en miljard gymnasiepoäng och gjorde att jag jobbade nio somrar som dressyrlärare på ridläger. och i slutändan träffade jag Pojkvän. så en ganska bra märklig historia kan man kanske säga.

6. jag har världens bästa grannar! jag har alltid drömt om ett hus på landet, men nu bor vi i en lite för liten lägenhet i stan som jag ändå grämer mig för att lämna för att vi har så goda grannar. vi brukar skämtsamt kalla bostadsrättsföreningen för "kollektivet". ni hajar. sketabra grannar!

7. det här tog jättelång tid. man kan tänka sig att de flesta gör det här ganska snabbt. och jag tänkte att nu gör jag det här ganska snabbt. men så tog det över en timma med paus för frukost och hundpromenad och lite lek med Bebisen. och jag grämer mig fortfarande över om det var de mest intressanta ointressanta punkterna som kom med. men nu bara gör jag det. gör klart!


och för jag inte ska fastna på sista punkten när jag ska välja sju personer jag skickar det här vidare till (för då måste jag ju försöka tänka ut vilka som kan tycka det här är kul och sen försöka se om de inte redan fått den för visst har den här gått ett par varv runt internet nu?), så säger jag: VARSEGO'!

Inga kommentarer: