måndag 22 mars 2010

svänger med håret

jag har haft mitt hår uppsatt ungefär 364 dagar det senaste året. lite för att det kan vara fint, mycket för att det är praktiskt, men ännu mer för att det var en evighet sedan jag klippte mig och för att de långa, långa testarna därför trasslade ihop sig till något som mer liknade svinto än hår så fort det fick flyga fritt. men så fick jag en fantastisk eftermiddag med en fin frisör av min mamma. bästa mamma! så nu är det nya tider! med sisådär femton centimeter kortare barr. solkysst. som om det redan var sommar. jag ser kanske inte så munter ut, men jag njuter varje sekund. går omkring och svänger med håret mest hela dagarna.

6 kommentarer:

Linda sa...

snyggo! solkysst, det skulle jag med vilja vara. bara så SVÅRT när man inte alls är blond av naturen.

Hanna sa...

det är så långt å fint! å jag är inte avundsjuk.. inte alls...

Mormor sa...

Vad gör man inte för världens bästa dotter!

fiaelia sa...

Linda: gräset är alltid grönare på andra sidan staketet. om du visste hur många gånger jag längtade mörkt! intellektuellt, mystiskt sådär. mmmm...mystiskt! man kan aldrig vara blond och mystisk. då får man nöja sig med solkysst.

Hanna: men tur att det växer då! (:

Mamma: hmmm, är det en kuggfråga? (;

Mormor/mamma sa...

Absolut inte.

Amelie sa...

Supersnyggt!