måndag 21 juni 2010

dagens Sverker

sulan lossnade ju på löparskorna. de fjorton månader gamla löparskorna. de flitigt använda och ganska uttjänta löparskorna. löparskorna som knappt höll ihop längre och som minst sagt sett sina bästa dagar*.

vi pratar alltså skor jag hade kunnat springa i max några veckor till. men. sulor ska ju faktiskt inte lossna lite hur som helst. så jag borstade av de där trasorna till skor, svalde skammen och tog med dem tillbaka till Stadium**. förklarar vad som hänt för en mycket trevlig ung man. och går där ifrån med ett par sprillans nya och fina löparpjucks. som kostade mig sextio riksdaler.

det var nog första gången jag log när jag betalade något.



* och det kanske verkar konstigt att ett par skor som "bara" är dryga året är totalt körda, men jag sliter skor som ingen annan. ge mig ett par skor och jag ska slita dem till oigenkännlighet på nolltid. men fråga mig inte hur jag gör. jag väger inte jättejättemycket. jag släpar inte fötterna eller har på annat sätt en avvikande gång-/springstil. jag förefaller således inte vara något hot mot skor. men det är jag.
** och på grund av ovan nämnda olat så köper jag alla mina sportskor på Stadium. jag har provat att slita ut skor från diverse olika kedjor, men törs påstå att ingen annan stans är man så trevlig och generös med reklamationer som på Stadium. Stadium är varje löpares bästa vän.

2 kommentarer:

Mormor sa...

Sicken dj...a tur.

Emma sa...

Jäklar vad bra! Då vet jag vart jag ska vända mig.... Bra service är verkligen något som får en att återkomma som kund. :D