söndag 29 augusti 2010

det är söndag, jag orkar inte piffa mig

så jag letade i fotomapparna.
och jag hittade i runda slängar fem kort på mig själv. det här är det enda kortet där jag 1. ler utan att skrämma någon (hoppas jag?) samt 2. tittar in i (eller i närheten av) kameran (okej, det fanns ett till men där är jag så att säga lite på örat och något säger mig att ett ganska omåttligt alkoholintag och barnböcker inte riktigt går hand i hand). vid bildens tillblivelse är jag ganska färsk morsa, så jag fick helt sonika photoshoppa bort ungen som liksom alltid låg i famnen på den tiden. däremot lät jag helt ogenerat rynkorna vara kvar, det finns en gräns för hur länge man kan retuschera ett foto utan att skämmas. jag har dessutom the opposite of svart kulturdress på mig. det är sommarlov och lata dagar och jag har just lärt mig att barnkräks syns jättebra på svart. så jag har knallblå t-shirt och väldigt, väldigt blommig jacka. herrejisses. jag var tvungen att göra bilden svartvit för att inte Sveriges arkitekter ska dra in medlemskapet.

så. hur lyder domen?

kan ni tänka er att tjacka en bok av den här kvinnan?

12 kommentarer:

amelie sa...

Självklart! Vilka otroligt vackra ögon du har! Man fokuserar på dem direkt. Du är skitsnygg! :)

pålandetpernilla sa...

såklart Fia!! Jättefint! Ska dessutom se tillatt den finns på varenda förskola i Götene kommun! ;) En i pekboksformat till Skogslund också (Vera ska by the way också rama in sitt singerade spiralformat, kan ju bli värt miljoner) :) Ska bli så spännande att gå till bokhandeln och hitta din bok!! KRAM

Pia sa...

Ja absolut! Du ser söt och rar ut... men lite full i faan liksom ;)
KRAM

Mormor sa...

JAAAAA!!! Ett helt underbart foto på världens mest underbaraste dotter. Håller helt och hållet med amelie, dessa otroligt vackra ögon och du ser skitsnygg ut! Och JA, jag kommer ABSOLUT att köpa inte bara en, utan flera böcker av den kvinnan!

Anna sa...

fantastiskt foto!
trots att jag inte känner dig är det såhär jag ser dig; glad & vacker med bus i ögonen.

anna sa...

jajamän!

petra sa...

Snyggt! OHJAA självklart skulle jag köpa en bok skapad av en så snygg kvinna.

S sa...

Jamen KÖÖÖR!!! Vad funderar du på? (By the way så såg jag inte några rynkor förrän du började skriva om dom.)

fiaelia sa...

amelie: åh, TACK söta du!

pålandetpernilla: min agent i Västergötland! :) och ja, ni kan sluta spara till Vera. hon har framtiden tryggad med min autograf. :p KRAM!

Pia: haha! tja, varför inte? :) kramkram

Barnets mormor: jamen du är ju PARTISK. det är ju "dina" ögon ju! ;)

Anna: ojojoj, allra finaste du!

fru a: inger förtroende och respekt (citat som förföljer mig från när Sunes pappa ska låna pengar på banken)? ;)

petra: haha! :D

S: jamen, det är taget! med rynkorna. :)

Emma sa...

Jamen gud ja! Jag gillar fotot och WOW vilka ögonfransar!

Linda sa...

that's my Fia!! nästan så jag kan se Play Boy till vänster om dig...samma busiga blick!
massor med kramar till dig!

fiaelia sa...

Emma: tack!

Linda: tar det som en komplimang att jag inte är helt olik mitt unga jag! rynkorna till trots... ;)