måndag 18 oktober 2010

om kvinnlig list

Mannen har några kompisar som gillar fotboll lika mycket som han gör. jag bangar inte för att se en match, det är inte det, men de här killarna liksom ÄLSKAR fotboll. nu har vi övertygat dem om att älska fotboll tillsammans med sina avkommor. som en fin tradition. "tänk vad roligt när de blir äldre!"

förstår ni vidden av vinsterna för den sista (och kvinnliga) delen av de där familjerna (min inkluderad)?
fria från man och barn. hopp och lek! i drygt två timmar!

vi ÄLSKAR när det spelas en oviktig, allsvensk match på en lerig plan nånstans i Sverige. ikväll älskade vi det tillsammans med Jake Gyllenhal och Toby Macguire, småsnarr och en och annan tår.

när traditionen inleddes var större delen av barnen grönsaker. ikväll uppskattade männen att de hade sett ungefär 60-70% av matchen. jag personligen spenderade kvällen i gott sällskap med att ligga under en filt och smaska plockgodis i lugn och ro. jag missade inte en minut Jake. när jag kom hem sov Barnet.

nu undrar vi bara när de ska inse att de blivit lurade?

7 kommentarer:

Emma sa...

Hahahaha!!! Eller kanske mouahaha!

Linda sa...

go Fia!

fiaelia sa...

Emma: precis. ;)

Linda: :)

Maria sa...

Gött!! :)
Den kvinnliga listen i högform minsann!

fiaelia sa...

Maria: de är så ägda de där männen. SÅ ägda. ;)

ingvor sa...

Jag kallar det kvinnlig list på hög nivå!! Jag ler inåtvänt och beundrar detta faktum att dessa pojkar ff inte kommit underfund med hela sammanhanget!!!
Kram

pålandetpernilla sa...

haha! Bra jobbat fia! ;) :)