tisdag 7 december 2010

de många minerna

det gestikuleras och babblas och argumenteras och spelas allan för fullt här hemma och man hänger inte med i hälften. för det mesta är det galet underhållande, men ibland undrar man om det är en 15-åring eller 15-månaders man har att göra med. attityden. medvetenheten. bestämdheten. humöret.
men jag kan ändå inte sluta småle när jag ser de här fotona. behold my future! något säger mig att jag kommer att få den där blicken igen om några år. när jag säger att jag inte bryr mig om de andra ungdomarna får komma hem när de vill. klockan elva, sa jag! och inte en minut senare! och jag heter MAMMA!

tur att jag kan le åt det nu. återkommer om 15 år och meddelar om jag gör detsamma då.

5 kommentarer:

Linda sa...

är han inte så lik din bror?
och du, hoppas att vi bloggar om 15 år, vad roligt det vore!!

Linda sa...

du heter väl inte mamma, du är väl mamma till O? ;)
är Biggan klippt? tyckte det så såg ut på bilden här nedan, eller var det kanske bara en lustig vinkel som lurade mig.

fiaelia sa...

Linda: oja (på båda)! :)

Linda: ojojoj, han är raggigare än någonsin på den där bilden (men speciellt långhårig blir han ju aldrig)... så raggig att han åkte på finkamning och finklippning av tassar och sådär häromdagen, så nu finns det ungefär en halv ICA-påse mindre hund ändå. ;)

Hanna sa...

hehe.. tonårsbarn.. då kommer du nog ha lite att stå i! ;)

Sofie sa...

Hear ya sista!

Har också en 15-månaders och jävlar i min låda vilken attityd han har redan. Måste stävjas bums! Men det är ganska gulligt också.