fredag 31 december 2010

gott nytt på det!

köpte cigaretter (inte åt mig) idag. och fick visa legitimation! låt mig förtydliga: någon tyckte att det var tveksamt om jag hade uppnått ålder för att inhandla tobak. och jag log stort och slängde fram legget innan hon hann ångra sig, ska jag säga er.

att kassörskan var potentiellt halvblind och jag hade barnslig mössa tycker jag inte att vi behöver ägna någon större uppmärksamhet i det här inlägget. nejnej. nu fokuserar vi på det faktum att någon tyckte att jag såg ut att vara en fräsch tjej i sina yngre tjugo någonting (här tar jag mig friheten att spekulera fritt).

gott nytt på det hörrni!

3 kommentarer:

Frida sa...

Har så många förolämpningar på lager så de låser sig... Vet inte vart jag ska börja!

Emma sa...

Bäst 2010 kanske?

Undrar när det vände det där med att visa leg. När man var yngre var det en match att inte behöva visa leg, och nu, nu står man med körkortet i fickan redo att dra det snabbare än Lucky Luke!

fiaelia sa...

Frida: haha, betvivlar jag inte.

Emma: japp, så är det! de hinner knappt titta undrande på mig på Systemet innan de har mitt körkort under näsan... ;)