måndag 20 december 2010

nämen Lilla Anna och Långa Farbrorn IGEN... vad ROLIGT!

dagens exempel på en sak jag gillar: Bokunge.se (observanta besökare har noterat länken som finns här till höger under just rubriken "jag gillar"). för att jag gillar att frossa i (barn)böcker och för att jag gillar hur just Bokunge också gör det.

och min unge, min unge har inte lärt sig att uppskatta bloggar riktigt än, men min unge ÄLSKAR att frossa i böcker. kommer dragandes med en bok innan jag ens slagit upp mina blå, kommer dragandes med en bok när jag sitter på toaletten, när jag lagar mat, när jag försöker ta på oss alla femtioelva lager kläder och hela vägen fram till kvällen när vi ska lägga oss. det finns alltid tid för en bok! så, ja. mission accomplished kan man kanske säga och nu kommer det tillbaka och biter mig i arslet.

för ja, å ena sidan: älska!
men å andra sidan: orka. läsa. samma. böcker. om. och. om. och. om. och. om. och. om. igen.

jag kan varenda liten rad utan att titta. jag vet att spöket Laban inte kan skrämmas och att Kaninens sista paket ska innehålla en napp och att Herr Muffin ska dö. och jag vet att när vi kommer till M i Hellsings ABC så ska magister Tjeder neder från sin sjuvånings kateder. jag vet. men ungen är lika exalterad varje gång. och jag får uppbåda all kraft för att för femtonde gången den dagen spela förvånad när lilla Anna hittar alla hattarna i grottan hos bläckfisken.

så ja! jag vill vinna ett bokpaket! nya böcker att frossa i till jul! prisa Gud här kommer skatteåterbäringen liksom! så nu tipsar jag om Bokunge. skynda er att göra det ni också (den här sista, skälvande halvtimman) så har ni också vinstchans! sjukt schysst logga har de dessutom.


skulle ni mot all förmodan vara en person som inte gillar barnböcker kan ni gå dit bara för att titta på den i verklig storlek, tycker jag.

4 kommentarer:

Petra sa...

Näe!! Jag missade tävlingen... kanske lika bra det eftersom jag ändå aldrig vinner. Men jag förstår inte hur jag kunde missat den? Jag är ju en flitig beökare på Bokunge, men har väl tydligen bara tittat på bilderna de sista gångerna då kan jag tänka :)

Nu håller jag tummarna för att ni vinner!

KRAM

Emma sa...

Åh en av mina två absoluta favoritbarnböcker är "adjö herr muffin", den andra är "boken om bodil" (läst den?)

Lycka till i tävlingen!

fiaelia sa...

Petra: ibland drabbas jag av insikten att man ju faktiskt måste DELTA i tävlingar för att ha chans att vinna, men så fort jag inte vinner med detsamma blir jag besviken och slutar tävla igen. man vinner alldeles för sällan om du frågar mig. tack för tummar! KRAM

Emma: "Adjö Herr Muffin" är en av mina favoriter också, men "Boken om Bodil" känner jag bara till namnet (Pija Lindenbaum?) men inte läst. men borde görat inom kort verkar det som då? och tack!

Emma sa...

Yes, Pija Lindenbaum... Finns tyvärr inte att köpa längre men borde finnas på bibblan...