torsdag 17 mars 2011

målfoto på det?

vi lånade ut vår bil igår. till synnerligen hyggliga och alltigenom ordningsamma människor bör tilläggas. de lyckades dock låsa vår bil någonstans på den skånska landsbygden. med bilnyckeln i bagaget. kanske inte helt enligt planerna, men jaja, vi har ju en extranyckel i hallgarderoben! nästan ingen skada skedd!
trodde vi ja. vi har letat efter den där extranyckeln i ett halvt dygn nu. vänt upp och ned på allt. extranyckeln är spårlöst försvunnen. antagligen har utomjordingar hämtat den. bergis. det ändrar dock inte det faktum att vi fortfarande har en bil som står låst med nyckeln i någonstans på den skånska landsbygden.

svårt att avgöra vem som är den största klanten i sällskapet.
rätt jämt skägg skulle jag säga spontant.

4 kommentarer:

Marielle sa...

Jag tror att det är Murphys lag som drabbat er... Sånt här händer väl bara i Lasse Åberg-filmer, typ? Snacka om otur.

Jenny sa...

Lagen om alltings jävlighet. Eller bara ett vanligt kapitel i cirkusens vardagsliv.

pudelälskarn sa...

Ring SAAB de kan låsa upp bilen mot en avgift!

Anonym sa...

Nämen! Va trassligt. Så irriterande när en nyckel inte är där den ska vara! Jag har köpt ett nyckelskåp. Det är stort, jag har massor av nycklar som jag inte vet var de går. Inte törs jag slänga dem heller... tänk om de leder till nåt viktigt?! De flesta tror jag går till det gamla låset i mamman förra hus. Men vem törs slänga hemmanycklar?!

Hoppas det löser sig snart! Och ja, det står lika i klantkvot.