torsdag 14 april 2011

någon som såg den komma?

gick på stadens torg med min bästa väska på axeln (jajamänsan, jag har min året runt Anna) och gick om två pojkar i kanske 12-årsåldern. och när jag passerat hör jag den ena utbrista:

- åh, en Manhattanväska!

jag upprepar: det var alltså två pojkar i mellanstadieåldern. inte lite lagom medelålders kvinnor vars husgud är Josef Frank (om de inte klätt ut sig till pojkar i 12-årsåldern vill säga).

så mina damer och herrar, vad är egentligen oddsen på den repliken?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Det finns alltså hopp om ungdomen av idag!

Susanna sa...

Haha! Fantastiskt!
Vart köper man väskan? Ruskigt bra modell ju.

Linda sa...

mycket otippat. och mycket charmigt.

Anna sa...

:)
min är vårluftad! men inga kommentarer! älska dom!

Anonym sa...

väldans otippat, två blivande modeskapare kanske?