torsdag 12 maj 2011

och när jag ändå är i farten och GNÄLLER

mina grannar renoverar. det blir säkert väldigt fint på alla de sätt och vis, för det dräller omkring byggubbar här mest hela dagarna och sågar och hummar och borrar och spikar. Barnet är mycket uppspelt. PIKA! PIKA! ÅGA! PYGGA! kommenteras det efter de olika byggljud som hörs. så långt allt gott, men - och detta är ett stort men - det STINKER numera rök i hela trappuppgången samt i min hall. hata cigarettröksodör. HATA. jag har inte sett någon utav dem sitta och blossa i trappuppgången direkt, men man har ju sina misstankar, det har man ju. man vet ju vad snickare är för löst folk. jojo.

om jag är gnällig/modig nog att påpeka detta för mina grannar eller snickarna? inte det minsta.
om jag är gnällig/modig nog att blogga om det? det kan ni skriva opp!

jomensåatt.
det är fint att vara jag idag. jag är en alltigenom charmant och sympatisk person. INTE.

4 kommentarer:

Petra sa...

URK för cigarettröksodör!

anna sa...

gnälla bör man osv...

Emma sa...

USCH vad äckligt. Vad är det med hantverkare?? En galning vi hade här trodde av någon anledning att det var okej att stå inne i vårt vardagsrum och röka. Han fick inte vara kvar sedan (fast jag vågade inte heller säga det direkt till honom, men hey, det är ju det vi har bloggen till).

Blä för rökare!

fiaelia sa...

Petra: men visst?!

Fru A: så sant, så sant. hur ska man annars kunna bli en riktigt bitter liten tant nån gång om man aldrig övar? ;)

Emma: och nu har jag SETT minst en av dem med cigarett i mungipan ute sågandes något. sätter en femtiolapp på att han inte direkt fimpade den när han var på väg upp sen va... men sade jag nåt? näääää...
/mes_79