söndag 28 augusti 2011

lite blandat från den bästa av helger

vi upptäckte att jag omedvetet matchat mig och Barnet i jeansskjorta.
- tokigt!
och tokigare skulle det bli. det visade sig att ALLA gillade jeansskjorta den där dagen. mycket matchigt!
vi hängde och åkte "kamasell" med folk vi tycker om.
och fick köa oss in på en poppis loppis.
men väl inne så fick jag ett helt gäng fint illustrerade barnböcker för småslantar.
och en hel påse härligt mönstrade tyger för detsamma.
jag hostade upp en hel guldpeng för en trollslända och hade ännu fler fynd i väskan hem.
vi festade loss på barnkalas och Barnet fick kalaspåse OCH ballonger. lyckan!
vi åt kräftor och galna mängder västerbottenost per person.
och nu blir det risotto! bästa slutet på bästa helgen.

7 kommentarer:

Mormor sa...

Låter som en helt underbar helg. Den är ni väl värda!!! Kram!!!

Ulrika sa...

Åhhh, nu är jag avundsjuk på RIKTIGT, så det känns i hela kroppen. Jag ÄLSKAR den magiska tapeten, min favoritbok från när jag var liten. Vi hade ett exemplar men jag vet inte om den finns kvar.

Emma sa...

Det ser alldeles alldeles underbart ut.
ÄLSKA jeansmatchen också ;) Av någon märklig anledning brukar jag och maken ofrivilligt vara så där matchiga, ofta kommer vi inte på det förrän vi är på väg någonstans, och då är det ju för sent att byta. Lite skön träningsoverall-camping-husvagnsliv över det hela :)

Krutrut-Lisa sa...

Jag ville också ha din helg. Men ok, du fick den. Härligt! Vad "jag" njöt! Risotto mmmmm.

Kram LISA

fiaelia sa...

Mamma: jamen, visst var vi?

Ulrika: ja, kommer också ihåg den från barndomen! misstänker att alla våra gamla böcker också ska ligga någonstans, men har inte hittat dem än. då borde det finnas ett ex där också. och det var roligt att läsa den igen med "vuxna" ögon. lika bra, om inte bättre än, som jag mindes den!

Emma: jeansskjorta = 2000-talets variant på träningsoverallsmatchning? ;)

Krutrut-Lisa: och det bästa vet att det finns över till lunch idag. kom över så delar vi!

Anna sa...

kamasell!
ser underbart ut, alldeles alldeles underbart ut.
kräftor, risotto & jeansskjortor - det kan liksom inte bli mycket bättre.

anna sa...

men vad fina ni var i era matchiga skjortor. och trollsländan!!! fyndet!!!