onsdag 14 oktober 2009

säg: - cheeeeeeese!


idag är det svårt att hitta en fotoautomat värd namnet*. men titta! blev så till mig i trasorna att jag bjussar på mig själv alldeles opiffad, hemmamamma slackerstyle. ska vi byta bilder? spring och fota er vettja!


* men vart ska jag börja? det är SKETADYRT. hutlöst. vad hände med charmen att bara slinka in och fnittra och ta ett romantiskt foto? utan att behöva spara sin veckopeng i ett år först? och kvalitén... förr var det ju lite charmigt dåliga kort. lite överexponerade. lite gulligt misslyckade. idag är det pixligt skarpa och korniga kort liksom. helt utan charm. alla ser ut som galna massmördare. och det är digitalt och man ska kunna se och välja så man blir bra, men istället får man typ bara ett kort som man ser överjävlig ut på. tillbaks till de röda sammetsgardinernas tid, tack!

5 kommentarer:

Frida sa...

How quite isn´t that? Fasters hjärta kan smälta för mindre...

Jenny sa...

Franska är inte min tårta men webcamera is the shit alltså?
Kanske ger det en chans till kvällen. Bilderna har en underbar gammal automatkänsla och webcamera ger ju klart utrymme för fnitter och romantik! ;)

Krutrut-Lisa sa...

Jag kommer aldrig se sååå fräsch ut på hemmamamma alá slackerstyle... neverever. Skatta dig lycklig din hot mama.

KRAM LISA

fiaelia sa...

Frida: älskar O:s intelligenta look på första bilden. vi kallar den "O - inte den skarpaste kniven i lådan, men ändå en kniv i lådan"...

Jenny: jepp. och ge det en chans! man blir förvisso lätt beroende, men med rätt person infinner sig faktiskt romantiskt fnitter. lovar. (:

Krutrut-Lisa: hahaha, det faktum att jag rör huvudet och hela tiden försöker kamouflera mig med ett stycke barn kanske vilseleder lite. men det var mycket snällt skrivet. mycket snällt. hemmamammor slackerstyle uppskattar! KRAM

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Sötnosar! Heeelt underbara bilder! :) Kram