söndag 20 november 2011

från dimman

det är en söndag som liksom aldrig kommer ur dimman. det är fönsterbytarkaos upp över öronen och möbler överallt. jag jobbar från soffan, liksom gömd bland alla kuddar och filtar, med håret i något som en gång var en rufsig knut och Barnen i Bullerbyn rullar i bakgrunden. "HAN E AJ" konstaterar Ungen om skomakaren, lägger an sin mest bekymrade min och man kan bara ana allt som försiggår där under de där blonda lockarna. alla tankar som hinner tänkas mellan alla ord som hinner sägas. det luktar falukorv och Ungen är ingenstans och överallt och bakar kakor och åker till sjukhus och klär ut sig och har tårtkalas och sjunger och läser böcker och köper glass och en telefon och hux flux så är jag visst Spöket Laban. och så är renoveringskaoset ett kaos i största allmänhet.
men det är mitt kaos.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

usch sicket trist väder. Ni skulle vara här, blå himmel och strålande sol. Härlig höstdag! barnet sover utanför i vagnen och mormor och jag tar det lungt med dator och korsord. Inge kaos alls :)

Hanna sa...

låter ändå som ett ganska mysigt kaos :) här är det lugna gatan. rätt gött faktiskt ;)

Ingela, Zeb, Indy sa...

Det låter rörigt. Men ganska mysigt! :)

Krutrut-Lisa sa...

Ämen ge mig ungens byssor! Jag skulle vilja vara ett kalas i dem.

kram LISA

Petra sa...

Fina bilder!

KRAM