onsdag 16 maj 2012

in love in/with London


på min möhippa fick jag bland annat måla en... ja, låt oss ändå kalla det tavla. det "abstrakta akrylverket" är numera i min svärmors ägo, men jag a.k.a. den arma konstnären gick ingalunda lottlös. icke sa nicke. den arma konstnären fick ett helt kuvert fullt med pund som ersättning på själva bröllopsdagen. ett helt kuvert fullt med pund. ja, ta mig tusan om det inte är mitt dyraste verk hitintills! ok. det säger kanske troligtvis mer om min konstnärskarriär än om tavlans faktiska kvalité, men hur som: jag har ett helt kuvert fullt med pund och tänker att det vore ytterst lämpligt om de punden omvandlades till en ny tavla istället för att samla damm i ett kuvert. en tavla som också påminner om allt det fina som var och är. blev således helt till mig i trasorna när jag hittade Famille Summerbelles mapprints i Little Cute Mokkasins webshop. kärlek vid första ögonkastet! man kan välja Paris eller New York om man hellre vill det, men jag väljer givetvis London, eftersom det var där vi till slut gifte ihop oss.

2 kommentarer:

Marielle sa...

Den är helt fantastisk! Härligt att få gifta sig på en så häftig plats, grattis!

Frida sa...

Så himla fin!!