måndag 14 december 2009

endast tomten är vaken

vet inte varför det alltid händer mig. men det händer. och jag borde inte ens vara förvånad.
när jag började ana ett slut bland alla de där fotomapparna, så hokuspokusfiliokus - okänt filfel och kraschelikrasch och vips så var jag tvungen att göra om. allt. vi snackar inga småsaker här. hundratals sidor. inga konstigheter. inga konstigheter alls. utan det är lite så vi jobbar, ödet och jag. som kompensation har jag istället fått förmågan att jobba som bäst om natten. det är något med stillheten. tre som andas tungt omkring mig. snön som ligger på gatan utanför. helt plötsligt är det ganska så rofyllt att sitta och leta och redigera. och jag insåg vilka fina minnen det fanns där bland fotografierna. inte bara ljusstyrka och skärpa och pixlar. fina minnen. och nu tar jag med mig dem för en stunds tupplur. det får räcka för idag tror jag. eller för igår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ungefär samma sak som att gå upp kl 03 och sätta igång ett projekkt.

Linda sa...

precis samma hände mig när jag höll på med Rom-bilderna. nästan helt klar (över 100 sidor fixade) och allt utom typ tre bilder försvinner. snackan om att bli knäckt.

faktiskt just idag har jag hämtat ut fotoboken, nu sitter jag och njuter av att få uppleva sommaren igen! :)