lördag 22 januari 2011

ordning och reda (pengar på fredag?)

varje år är det samma visa; så fort vi kommer tillbaka efter helgerna så börjar det liksom klia i mig. jag måste. MÅSTE! börja det nya året med ordning och reda ända ned i bjälklaget. så den här helgen tvingar jag min familj att riva ut låda efter låda, skåp efter skåp (där var den minsta familjemedlemmen förvisso inte speciellt nödbedd), organisera om och slänga i alla fall några saker vi inte behöver. det här året var behovet skriande, med tanke på att vi just lastat in en släpkärra med julklappar i lägenheten. bland annat mer Duplo. resultat: vi har för mycket Duplo för lådan. hur jag än organiserar om. men jag är inte den som är den. som inte inser att det här inte kan vänta på sig. inte en minut! jag måste genast släppa allt jag har för händerna och googla fram lämplig ny förvaring för Duplot. och om jag lyckades! klart att Legot ska förvaras i Lego, tänker jag spontant.

3 kommentarer:

Killmamman sa...

Både logiskt oc fint :)

Anna sa...

men å så fina!
vart har du hittat??

fiaelia sa...

Killmamman: visst är det?!

Anna: ja, älskar huvudet! såg lådorna för ett tag sedan på Moderna museets webshop, men efter lite googlande verkar det vara så att de finns lite här och var. googla Lego förvaringslåda och Lego förvaringshuvud så hittar du en drös återförsäljare!