torsdag 1 juli 2010

smärta och smärta

jag har bringat fram en liten unge med 15% större huvud än genomsnittsbebisen och jag skulle kanske inte säga att det var helt bekvämt, men vad sjutton, det var inte outhärdligt på något sätt. jag var inte nära döden. jag skrek inte efter diverse smärtlindring sådär som de gör på film*. men framför allt: efter några timmar var det över.

men den här blåsan på läppen.
den tar aldrig slut. och smärtan. herregud, SMÄRTAN! inte. av. denna. värld. ansiktet exploderar.
nä, jag vet inte hur mycket längre jag pallar. ge mig allt ni har! ALLT ni har! söv ned mig för guds skull!



* men jo, snälla barnmorskor försåg mig med sådant ändå. jag är inte superwoman.

5 kommentarer:

Emma sa...

Fy faaasen säger jag bara. Munsår och blåsor är bland det värsta som finns. BLÄ!! Hoppas du blir bättre snart! Krya!

Snart tretti sa...

Haha, sånn er jeg også. Hadde ørebetennelse da datteren var ca 5 uker og da skrek jeg til min mann midt på natten at jeg gjerne ville ha litt epidural i øret.. ;P

Håper det snart går over:)

fiaelia sa...

Emma: verkligen (om man får lov att vara lite perspektivlös)! inte nog med att det gör ont att äta, dricka, borsta tänderna och andas i största allmänhet. man känner sig ju inte som beauty queen of the week direkt... ;) och tack! :)

Grommis: hahaha! :) och det hoppas jag också...

Anna sa...

kanske även du behöver lite lila dunderpiller - jag kan kolla med min doktor!!

fiaelia sa...

Anna: ja, dunderpiller vore grejen! ;)