måndag 29 november 2010

ett fynd för småvuxna

blev förälskad i den här i stl 86/92, en kofta i 100% cashmere från H&M, men Barnet har en gamlamormor som stickar de finaste tröjor så det kändes inte legitimt att utöka garderoben med ytterligare en kofta. när jag passerar avdelningen med lite större storlekar inser jag dock att koftan tillverkas även för de större barnen. eller för småvuxna vuxna ska det visa sig. stl 158/164 är lätt rymlig som en small.
priset? 199 riksdaler*. för 100% cashmere.

hur kvalitén på ullen är låter jag vara osagt, men den är mjuk och len som en barnrumpa! jag gillar verkligen de små, enkla fickorna i kontrastfärg, men knapparna kan man kanske med fördel byta ut mot något piffigare än grå plast om man känner för det. den finns i svart med ljusgrå insida på fickorna och i alla fall för småbarnen hängde det någon mer färggrann variant också (något plommon/cerise-aktigt tror jag).

och har man inte ständig leverans av hemstickat så kan man ju faktiskt matcha med the kid.


* småstorlekarna kostar 149 kr.

5 kommentarer:

Anna sa...

oh!
ska genast leta upp en i strl 170, brukar vara perfekt. tack!

fiaelia sa...

ojoj, finns 170 cl också?! 158/164 låg överst och jag ryckte den utan att titta på de andra. hade egentligen velat ha den liiiite mer herrigt oversize och då hade ju 170 varit perfekt! tack tillbaka!

Frida sa...

åh, jag är ju småväxt! tyvärr står jag inte ut med ull, det är för varmt och kliigt :-(

petra sa...

Skönt att se att det finns fler som fyndar barnsstorlekar :) Mitt senaste inköp var en svart, enkel, mjuk och superskön stickad tröja för 149 pix. Perfekt. Trodde inte den skulle vara tillräckligt lång i ärmarna med tanke på mina 175cm men det gick finfint :)

Emma sa...

Åh, jaaa.. Jag älskar också HMs barnavdelning. Billigt och bra! Undrar om jag hinner förbi en HM boutique innan resan... :O

Snygg iaf!