söndag 14 november 2010

Roger that

Hanna och Petra har utmanat och vem är jag att inte anta?

4 TV-program jag ser:
just nu är TV inte riktigt min påse chips, trots att vi numera faktiskt har en TV som inte är stor som en tändsticksask och står i en fåtölj. dålig tajming det där kan tyckas.

4 saker jag har gjort idag:
vaknat med man och barn och diverse familj i Götet,
åkt många mil i bil,
hämtat jycken hos fina vänner,
hämtat hem min dator för den sista vilan.

4 saker jag längtar efter:
den dag jag lär mig säkerhetskopiera vareviga dag,
att ha packat upp och städat efter helgen,
julefrid,
hångla (eller när min blåsa på läppen försvinner).

4 saker på önskelistan:
en ny dator,
en köksrenovering,
ett gammalt hus att gå loss på,
fred på jorden.

4 saker jag avskyr:
när datorer dör,
stök,
ha dålig kondis,
råttor.

4 personer jag utmanar:
jag tror alltid att jag är sist med sånt här, men är det någon som inte fått den kan ni väl vara så snälla och känna er utmanade?

3 kommentarer:

Maria sa...

Ok, jag har aldrig blivit utmanad så jag tar på mig uppgiften. :)

Skönt att boken (och allt annat viktigt?)kom till rätta. Det är inte dåligt att kunna tala med de döda- datorerna.

S sa...

Det är inte SÅ svårt att backup:a varje dag faktiskt. Köp en Time Capsule till din Äpplemaskin och sen kör du bara Time machine. Det liksom sköter sig självt sen så länge du är på samma nätverk som Capsule:n. Det bara funkar! Så länge datorn är på såklart.

Ulrika sa...

Utmaningen antas! Tänka sig att jag börjat med betoning på börjat blogga. Är väldigt mycket i startgropen men ska väl lära mig allt så småningom :)