onsdag 10 november 2010

sällskapliga olyckor måste man onekligen säga

min dator dog i morse. och det kunde inte kommit vid ett mindre lämpligt tillfälle. ett ironiskt olämpligt tillfälle faktiskt. några timmar tidigare hade jag sparat de slutgiltiga filerna med böckerna som skulle skickas till tryck, med utfall och skärmarkeringar och allt, men jag ville sova på saken innan jag skickade iväg dem. och jag säkerhetskopierade inte.

för att citera mig själv i ett sms till Mannen i morse: "om datorn är död vill inte jag heller leva längre."

det är lite där vi är nu kan man säga.



och blåsan på läppen är för övrigt historiskt stor.

6 kommentarer:

Emma sa...

Nämen fyyyyy! Skickar miljoner cyberkramar och ett stort fat med ditt favoritgodis! Fy tusan vad livet är orättvist ibland. Jag håller tummarna för att ett under sker och datorn vaknar till liv!

KRAM

anna sa...

nämen vad ÄR det här!? nog nu. hoppas det löser sig!

Hanna sa...

Nooooooooooo!!! ;( håller alla tummar jag har att den vaknar igen!

Anonym sa...

Stackare! Kika på http://www.ibas.se/ eller http://www.plexdata.se/. De kanske kan hjälpa dig att få fram förlorad data... Lycka till!

vickan sa...

OMG! men du, som ovan, kontakta din support/eller annan datorsupport, det kan gå att återställa. Fy vad jag tycker synd om dig! håller tummarna o skickar en kram!

Anna sa...

saknar ord.