måndag 29 augusti 2011

dressed for success

drog iväg för lite måndagshandling. slängde in mig och Hunden i bilen, men när jag vred om nyckeln bestämde jag mig för att vi var värda lite mjukt under fötterna och vind i håret först. slängde en snabb blick på himlen och insåg att jag var brutalt felklädd i bomullsjacka och tunnaste sommarsneakersen, men hey spontan är mitt nya namn, tänkte jag och rattade åt det håll där himlen var ljusast. det var den inte länge dock.

nu: ska bli kul att måndagshandla förklädd till dränkt katt! kanske kan vara ett vinnande koncept dock? något säger mig att man inte strosar runt och spontanshoppar onödigheter när man är kall och blöt och har skor som låter kipp-kipp när man går.

1 kommentar:

Mormor sa...

Nej men planerad shopping som en stötsäker väska...