lördag 27 augusti 2011

meddelande till SMHI:

vaknade för cirka tio minuter sedan av att min hund i panik låg på mitt ansikte och flämtade. efter att jag hade lyckats lirka ut ansiktet, och öronen, bekräftades mina farhågor: blixt och dunder i antågande. smattrande regn mot fönsterblecken. öppnar, som den 2000-talsmänniska jag är, närmsta väderapp för att se prognosen.

strålande sol.

FYI SMHI: det är INTE strålande sol just nu. då hade jag nämligen med största sannolikhet sovit. inte roat mig med något som aldrig kommer att bli OS-gren: brottning med trettio kilo Chewbacka i ständigt parterre-underläge.

klappar lugnande, hostar hårbollar likt en gammal perserkatt och kan inte somna om här. men god morgon lördag då? ser väldigt mycket fram emot den där strålande solen som ska skina. NU. tack på förhand.

4 kommentarer:

Emma sa...

Iphoneappen tror att du är i Stockholm. Här är det klarblå himmel och strålande sol... Kom hit vettja! ;P

Anna sa...

i iPhone-land är det alltid sol :)

Mirijam sa...

Ja, satanigatan vilket oväder det var i morse alltså. Herregud. Till och med så Alfie vaknade när det smällde som värst.

L8 sa...

Härlig beskrivning av väckningen. Men stackars Biggles. Hoppas solen kom och att hunden återhämtat sig. Hälsningar, Lotta