måndag 7 februari 2011

kvällen, rond för rond

lyssnade på saga. drack välling. somnade nästan. spärrade upp ögonen. räknade sina fingrar. snurrade runt lite. blundade. nä, klarvaken igen. stod på huvudet. pruttade. skrattade tills det inte fanns luft kvar. snurrade runt lite. blundade. pling! ögonen öppna! berättade var rummets alla lampor fanns. låg och plirade i mörkret. somnade nästan. vaken! testade vilka tokiga saker man kan göra med fötter. oändliga. lade sig tillrätta. blundade. tittade. hoppade runt i sängen. lade sig ned. blundade. nä, vaken. flyttade kuddar. lade sig ned. plirade i mörkret. blundade. somnade nästan. nä! går grundligt igenom ansiktets anatomi. bänder för säkerhets skull upp mammas ögon för att se så de inte är borta. mycket omtänksamt. (de var kvar. puh.) blundar. tittar. snurrar. vänder. blundar. kikar. babblar. snurrar. vrider. blundar. tittar. blundar.

och till slut. Barnet däckar.
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10. min arm i luften. kan triumferande vandra runt i rummet och göra segergester.

hur jag överlevde alla i runda slängar hundra ronder är ett mysterium (jag är inte den uthålliga typen. vid matcher över flera ronder brukar Barnet vinna rätt snabbt på knock out). och Ungen må ha tagit flest stilpoäng, men den som stod upp efter alla kvällens ronder var ändå JAG.

nu borde massage, en varm dusch och en rejäl måltid väntat mig.
som den vinnare jag är, menar jag.

5 kommentarer:

Anna sa...

ah shit asså!
hatar den där tiden. den driver mig till v a n s i n n e !
ännu ett säkert preventivmedel.

fiaelia sa...

Anna: HAHAHA! underbart! och så jäkla sant som det är sagt.

Anna Hovskägg sa...

Men shiiit! Så var det ju faktiskt ibland... har helt förträngt det, trots att jag vaknar mitt i natten av att Någon rör sej som det vore karaokeparty därinne. Försöker sova men magen känns som en tvättmaskin inne i centrifugeringsprogrammet.
6-årngen sover, och om hon skulle vakna, så tassar hon in till oss & lägger sej där det ev. finns lite plats. Men så har det inte alltid varit. Kommer att få uppleva igen...

Stures och Bertils mamma sa...

*gapskratt* Precis så har vi det också med ena tvillingen! Han har liiite svårt att komma till ro, för att uttrycka saken milt...

fiaelia sa...

Anna Hovskägg: men vem vet, centrifugeringsprogrammet kanske kommer ut och blir något slags lugnt sköljprogram som somnar bara man släcker lampan och sätter på speldosan? håller tummarna för det! :)

Sture och Bertils mamma: vi kallar det en fas va? ;)