tisdag 7 juni 2011

herrejisses, att man ska behöva sköta ALLT

Vädergudar, låt mig förklara hur det här med åska fungerar för er:
jag sitter som en liten rädd kanin i ett hörn (gärna i rum utan fönster) och blundar och darrar och räknar sekunder tills ni gjort er grej med blixtarna och dundret. sen njuter jag av den svalka som efterföljer.

INTE:
jag sitter som en liten rädd kanin i ett hörn (gärna i rum utan fönster) och blundar och darrar och räknar sekunder tills ni gjort er grej med blixtarna och dundret. sen svettas jag precis lika mycket som förut eftersom det fortfarande är freakin' kvavt som i en finländsk bastu.

GÖR OM GÖR RÄTT!
okej?

2 kommentarer:

Mormor sa...

Vadå önska arbetsväder. så illa kan det gå. tycker inte heller om blixt o dunder och det är faktiskt rätt pinsamt att sätta sig i garderoben på jobbet. hade fullt sjå med att visa att jag inte blundade på mötena i dag. fast jag lider med er, ta med nåt riktigt gott att käka när ni kurar i garderoben, eller varför inte bygga en mysig koja med massor av filtar att krypa in i. det gillar nog Barnbarnet också. längtar till söndag. kramar i massor!!!

ingvor sa...

vi trodde också på svalka efter urladdningen men icke...
Hunden i din här familjen bragade och låg tätt tryckt intill husse.
Bilen är en bra tillflykt kom vi på och körde en runda till runt stan. Vad gör man inte?! Kramar från falköping