onsdag 13 juli 2011

äta bör man annars dör man

gott folk, det är stor risk för att detta förvandlas till en pretantiös statusuppdatering, men det kan inte hjälpas. vill nämligen redan nu kora sommarens (årets? hybris nu) godaste middag: gudomlig, varmrökt lax från Spiken, diverse nyskördade och ugnsrostade godsaker, romsås och lättpocherade sockerärtor. jag säger fantastiskt i all sin enkelhet. och solnedgång över Vänern och rosé till det. försökte njuta och äta med måtta, men herrejisses... är det någon måltid som varit värd att bli lite lönnfet av, så var det ta mig sjutton den här.

2 kommentarer:

Malin sa...

Fantastiska spiken! Åt fisk därifrån i parti och minut som barn, nu hade jag nästan glömt dess existens.

Är en tyst läsare som nog inte kommenterat här innan , men läser desto oftare :) och nu kunde jag inte hålla mig från en kommentar när detta guldställe nämndes.

Emma sa...

Åh herre gud vad gott! Fick en momentan craving efter rökt fisk från Spiken. För att inte tala om tillbehören, GAH!

Överväger nu till och med att ta en tripp till Slätta för att få den där fisken, det vore ju inte något fel med att föda på KSS, där är ju jag född. När jag tänker efter vore det rent utav lite kul. Se upp Spiken, här kommer jag! ;D