måndag 18 juli 2011

om någon tvivlat att jag är på landet så:

jag åkte just drygt 8 km tur och retur för att hitta lite trådlöst nät.

civiliserat.

men imorgon bär det av med tåg mot hufvudstaden (vuxensemester, vuxensemester!) och nyss fick jag ett hemskt minne av att jag för några veckor sedan klämkäckt deklarerade att jag minsann kunde vara sparsam och åka mjölktåg utan sittplats. så överfullt och djävulusiskt varmt mjölktåg utan sittplats it is. och jag vägrar VÄGRAR SA JAG att, worst case scenario, stå där och svettas i något hörn och a) försöka hålla min galet överfulla handväska, en bok, balansen och värdigheten i stort när tåget kränger alternativt b) använda min galet överfulla handväska som ankare och stirra tomt ut i luften och se dum ut. jag tänker istället stå där och svettas i något hörn, använda min galet överfulla handväska som ankare och lyssna på massvis med bra podcasts och bara njuta. och se jättecool ut. ja, ungefär så i alla fall. så:

Fia - överfyllt och djävulusiskt varmt mjölktåg 1-0.

och om man bjussar naturen på en tågresa (med överfyllt och djävulusiskt varmt mjölktåg som ska stanna vid varenda pall) till hufvudstaden istället för en bensindriven men romantisk roadtrip med AC och rutorna nere, så hoppas man ju att naturen kan bjussa på lite underhållning och stryker ett streck över de där onödiga kilometrarna jag just färdades för lite trådlöst nät. det hoppas man verkligen.

1 kommentar:

Emma sa...

HAHAHA!
A womansgottadowhatawomansgottado!

Du har uppenbart tidigare erfarenhet av mjölktåg, det hör jag det. Men lite världsvana kommer man långt vet du... ;) Håller tummarna för att du hittar en skön sittplats.

Välkommen till storstan!