torsdag 7 juli 2011

det här som kallas livet. det går upp och det går ned och det är jämna plågor och hämta och lämna och köra och fara och komma i säng för sent och somna innan man hunnit tänka. det är ketchupstänk i köket, ris mellan golvplankorna och fläckar som inte går bort på en fin tröja. det är grus i sängen, skoskav och tandkräm på badrumsspegeln.

också är det allt det andra. det fina och vackra och pirret i magen. att vakna av solen eller spontana pussar. vinden i ansiktet, musik i mina öron och luft under fötterna. förtroliga samtal och porlande barnskratt.

eller sånt här.

finaste ni! ni ska veta att jag suger i mig det där som en torr, gammal disktrasa, att det gör det möjligt att torka upp den där ketchupen. att jag omsorgsfullt samlar varje ord som jag samlade fina stenar och glasbitar och lade i en tändsticksask jag klätt med tyg och snäckor som barn. att det gör att solen lyser lite starkare och luften blir syrerik som efter ett sommarregn. att det gör livet. ♥ er!

5 kommentarer:

Linda sa...

Hjärta dig! Och kan man få köpa den där illustrationen?

Anna sa...

♥, massa ♥

Marielle sa...

Härligt! Håller med Linda - illustrationen är jättefin. Kram på dig!

Mormor sa...

Vilken illustration, både bokstavligt och bildligt. Skönt att du kan njuta av livets goda ting (människor runt omkring dig). KRAM!

fiaelia sa...

TACK ni! och Linda vi lösert, mejlar när jag har bättre nät!