onsdag 22 september 2010

did you give the world some love today?

inlägget om fåtöljen påminde mig om att det faktiskt var lite för länge sedan jag inte bara tänkte, utan också hörde av mig till "svärmorfar". vi bor för långt ifrån varandra för att ses annat än allt för sällan och vi har inte samma tal gemensamt längre, men jag inbillar mig att han gillar att få vykort från oss ändå. att han minns vilka vi är.

man kan bry sig om på tusen olika sätt, men jag älskar att göra det per post. har alltid gjort. ja, än mer sedan det blivit plättlätt! på Posten kan man, utan att lyfta på sin lilla rumpa, ladda upp sina egna vykort i A5-format och sedan skickar de dem för mindre än två guldpengar! enklare än så blir det knappast och kvalitén på den färdiga produkten är mer än godkänd i mina ögon.

seså, bara GÖR det nu sa jag. ingen blir ledsen av ett vykort.

7 kommentarer:

Hanna sa...

Jaha ja.. du har inte hört nån annan önska sig otisvykort..? ;)

fiaelia sa...

HANNA: du vill alltså prioriteras före gamla och sjuka, är det det du säger? ;P

Frida sa...

åh, vilken bra idé, nu måste jag sätta mig och skicka lite kort! sjukt bra att slippa gå till brelådan!

Hanna sa...

Jupp, det är precis det Jag säger! Klart jag ska prioriteras först! ;)

Jenny sa...

Ett vykort i lådan är nog nåt av det bästa som finns. Kanske just för att de kommer så sällan nu för tiden. Lycka svärmorfar!

Pernilla sa...

Fasen vad bra. Ja. Jag ska göra det nu. På direkten faktiskt. När man har haft en pissig dag kan det faktiskt kännas bra att liva upp någon annans en aning. Och jag behöver ju inte ens lyfta på häcken ;-) - för det hade jag inte orkat.

fiaelia sa...

Frida: japp, hur smidigt som helst! det bästa Posten uppfunnit sen typ... posten skulle jag säga! :)

Hanna: noterat. ;)

Jenny: jamenvisst! det skickas alldeles för LITE post nu för tiden!

Pernilla: vilken fin tanke! hoppas det hjälpte så du får en kanondag idag!