torsdag 30 december 2010

det finns inget som lättar upp bloggtorkan som en lista!

1. gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut? jag skrev min namnteckning på linjen ovanför ordet "författaren" till exempel.
2. höll du några av dina nyårslöften? lovar man inget kan man inget bryta. det är mer min melodi.
3. fick någon du känner barn? jodå, en hel drös nyfödingar blev det allt. vi är i fertil ålder, sannerligen.
4. dog någon som stod dig nära? nä, det här året har varit förskonat från nära dödsfall.
5. vilka länder besökte du? gillas Danmark när man bor i Skåne? men förutom det var nog bara en sväng till London så långt utrikes jag kom 2010.
6. är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011? pengar. det låter krasst, men så är det.
7. vilket datum kommer du alltid att minnas? från i år? jomen, 19 mars kanske? då tog jag nämligen (äntligen!) körkort.
8. vad är det bästa som hänt dig under året som gått? man måste ju gilla att jag numera kan säga "mitt förlag" lite sådär nonchalant i förbifarten. det måste man allt.
9. vilket var ditt största misstag? tror jag mest gör många små mest hela tiden. så det är väl det då. många bäckar små blir en stor å.
10. vilket var ditt bästa inköp? ett körkort.
11. vad spenderade du mest pengar på? ett körkort (tror jag?).
12. vad gjorde dig riktigt glad? min unge! mest hela tiden.
13. har du varit sjuk eller skadat dig? stukade tån härom veckan men annars; frisk som en nötkärna!
14. vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010? svårt. men kanske Robyn?
15. mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år? är det inte jämna plågor mest hela tiden?
16. finns det något du önskar att du lagt mer tid på? att dejta tror jag. vi har nog dejtat lite dåligt det här året. bättring på den fronten!
17. finns det något du önskar att du lagt mindre tid på? oroa mig för saker. som ond bråd död och lastbilsolyckor och terror på flyg och tunnelbanor och så. mycket onödigt. den dagen den sorgen, som det brukar heta.
18. hur var din julafton? som julafton brukar vara, fast mycket festligare. jisses vad en unge i springa-runt-och-härja-och-snacka-massa-goja-åldern kan göra en julafton mycket festligare ändå.
19. blev du kär? i min familj!
20. vilket program har varit det bästa på tv? kalla mig gärna konservativ, men det enda TV-program jag sett fram emot i år har nog varit "På spåret" tror jag.
21. hatar du någon som du inte hatade förut? nämen det är väl onödigt att hata? på riktigt alltså. man kan ju hata Posten för att de aldrig kommer med brev man vill ha, men det är ju mer slentrian-hat sådär. och inte på riktigt.
22. vilken var den bästa boken du läst under året? jag har pinsamt få att välja på. pinsamt. jag måste säga "Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann". och det är mest för att det är den jag kommer ihåg. om man inte räknar barnböcker? då kan jag ge ett gäng!
23. vilken var din största musikaliska upptäckt? äh, jag är värdelös på att upptäcka nytt.
24. önskade du dig något som du fick? en ny Manhattan-bag både önskade och fick jag.
25. önskade du dig något som du inte fick? ett eget hus med trägolv och kakelugn och gamla fönster.
26. vilken var årets bästa film? Svinalängorna var en stark upplevelse.
27. vad gjorde du på din födelsedag? jag kommer ta mig sjutton inte i håg, men det brukar vara någon slags middag? nä, just det! mamma var på besök och vi hade myskväll. kvällen efter hade vi eminent barnvakt och drog till Köpenhamn med vänner. på söndag hade vi andra vänner på middag. så var det!
28. vilka var de bästa människorna som du träffade? mina nära och kära är väl det bästa jag har, så det får ju bli dem då.
29. hur skulle du beskriva din klädstil? som att jag alldeles, alldeles för ofta tänkte att "äh, leggings är både skönt och snyggt".
30. vad fick dig att må bra? gränslös kärlek. är det inte alltid så?
31. vilken kändis var du mest sugen på? vet inte om jag varit extra sugen på nån i år just. så tråkig är jag. rätta mig om jag har fel?
32. vem saknade du? familjen som bor långt bort.
33. vilken var din bästa månad? juni kanske? första födelsedagskalaset, sommar, loppis och värme. det låter väl inte fy skam?
34. finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre? uschja. massvis.
35. hur kommer nästa år att skilja sig från det här? vi bestämmer att det blir lite bättre va?

Inga kommentarer: