torsdag 26 maj 2011

borde jag ha en plan B?

hittade mycket fint hus! mycket nära stan, mycket nära landet, mycket nära allt!
MYCKET stor potential för idyll!

men dessvärre mycket stor potential för att banken bara: - HAHAHA om jag visade dem alla nollor som är i annonsen. det är, som Ungen hade sagt, MASSA BENGAR. mycket trist. brainstormade den geniala idén att köpa de nära 400 kvadraten tillsammans med just en någon att köpa tillsammans med (och redan där är vi sjukt nära konkurs). vi kom fram till att det var en mycket bra plan! det skulle bli som Bullerbyn (well, men tanken är fin i alla fall)!

nu måste vi bara renovera ett kök och kränga en lägenhet med sjukt mycket vinst först. men hey, Mäklarn! du håller det där huset åt oss så länge va? antar att sådana där objekt gärna väntar på ett skambud om några månader?

/drömmagårju_79

4 kommentarer:

Caroline sa...

Hus är lite av en obsession för min del nu. Jag tänker hus, jag andas hus och jag får lite som klåda av tanken på att ett drömhus kan passera och man har ingen möjlighet att komma i fatt och stå på banan..! aaaaah!

Amelie sa...

Vill se huset, länka! :D

Ulrika sa...

Släng till mig 8 900 000 pengar och jag har mitt drömhus. Skulle nästan kunna tänka mig att bli ett enda stort lyckligt kollektiv bara jag fick bo så vackert :)

Anna sa...

så kan ni bo i Mellangården ;)
köpt!