söndag 8 maj 2011

L som i lycka man kan köpa för (lite) pengar

London-lycka! fin ABC-plansch av Ros Shiers, fyndad på marknad till Ungen (och ganska mycket till mig)!

sen lite Loppis-lycka! ren och skär. ja, jag är en mästare på att släpa hem tavlor jag aldrig hänger upp utan bara samlar på golvet längs väggarna, men jag är så glad i den här så att det är löjligt. funderar på att faktiskt börja borra i väggarna och HÄNGA UPP den. det är stort.

ibland ligger det en liten, liten duk för några kronor och ropar ens namn.

och när man hittar massvis med fina blommor för en guldpeng får man alltid lite pirr i magen.

och en väska till väskfantasten, som genast packade ned "Bebisappona" och tog dem på en tur ned till trädgården.

och mer lycka där det här kom ifrån finns det. men det sparar vi till en annan dag.

3 kommentarer:

anna sa...

ah, suck. loppislycka alltså.

fiaelia sa...

Fru A: mmm, ibland är köpt lycka sjukt underskattat.

Emma sa...

Den där ABC-planschen har jag sett att det går att beställa som tapet. Gillade verkligen ABC-mönstret men tänkte att en hel vägg skulle bli lite too much så en plansch är ju helt perfekt ju.