tisdag 18 maj 2010

lekparken



5 kommentarer:

Linda sa...

åh. buggan. funderar STARKT på att det blir en sån till nya bebben (kanske lite tidigt att tänka på vag nu, men jag ser liksom bara MÅLET). är du nöjd med vagnen?
vi har haft (har iof fortfarnade) en Urban, men den tänker jag inte sätta en bebis i. hallå...jag vill SE min unge!

Krutrut-Lisa sa...

Härligt. Sand. Hund. Söt unge. Blir inget bättre gissningsvis?

KRAM LISA

fiaelia sa...

Linda: jo, jag resonerade som du gör: jag vill kunna se och kommunicera med min unge! och Barnet var över i sittdelen ganska tidigt så jag är jätteglad att jag gjorde det valet och har sluppit att köra frånvänt. och annars också jättenöjd faktiskt. vi valde mycket pga att vi behövde liten, smidig vagn (gammalt, trångt hus och ingen hiss + dela bagaget med hund utan att hund blir mosad) och det är den verkligen! en pärla att ratta i stan, packa i bilen och bära upp och ned för trappor samt fälla ihop (nu bor ju ni förvisso stort, men jag antar att mer rymd i bagaget alltid är önskvärt). största orosmomentet var terrängdelen, eftersom vi är ute mycket i skog och natur också, men det har funkat över förväntan med vinter-/terräng-/snöhjulen. det går att köra rätt rufft med småhjulen också, men jag byter alltid till terränghjulen när jag ska ut i "skogen" (vi bor ju i Skåne...) och då rullar den ju som vilken fyrhjuling som helst. jag har kört riktigt offroad några gånger och eftersom vagnen är så lätt går det hur smidigt som helst! just lättheten är ett annat stort plus i många sammanhang tycker jag. enda man kan sakna är ju det där gungeligunget som finns i de stora "cheva-vagnarna", men jag skulle aldrig byta min Bugga mot en sådan ändå. jaja, alla blir väl saliga på sin tro, smaken är som baken osv, men vi är i alla fall helnöjda med Bugaboon! :)

KRUTRUT: äh, jag kaaan ju tänka mig bättre, men det är fint nog en tisdageftermiddag. :)

Linda sa...

tack Fia för MONSTERSVAR!
och så vill jag förtydliga: min femåring äker INTE vagn! men den finns kvar, i källaren... :D

fiaelia sa...

Linda: alltid redo med ett långrandigt svar! ;) och jag anade att den stora damen inte begagnade vagnen som transportmedel längre... :p