onsdag 12 maj 2010

tavla, tavla på väggen där

jag har samlat ramar och bilder till min framtida tavelvägg periodvis i flera år. gamla och nya. små och stora. men de flesta ligger i en flyttkartong och väntar fortfarande. en del står längs väggarna eller på något bord. men inte en enda sitter på väggen. jag haft olika tankar om hur den där väggen ska se ut. eller väggarna. vilka ramar jag vill ha. vilka fotografier. illustrationer. bilder. vilken färg de ska ha. vad som ska hänga. hur de ska hänga. var de ska hänga. och jag vet att den är uttjatad, men den senaste bilden till inspirationsmappen ser ut så här:

ska man våga sätta borren i det porösa teglet mån tro?

3 kommentarer:

Krutrut-Lisa sa...

Den inspirationsväggen med randig matta var min med. Sen satte jag spikarna i vägarna & nu vill jag göra om igen... gärna med nya saker i ramarna, kanske bara byta ut sånt som sitter i. SPIK AWAY my dear. Det lite spackel inte fixar...

KRAM LISA

Mormor sa...

Spegel, spegel på väggen där, gissa vem som skönast i världen blir? när mormor kommer med en vacker keps (i samma färger som pippi-tröjan) som gamlamormor virkat. jo det blir Barnet.

fiaelia sa...

KRUTRUT: men preciiiiis. misstänker starkt att jag också är en person som gör schweitzerost av en vägg och sen bara "naaaaj, nu vill jag göra om!"... så då tänker man att man väntar till man VERKLIGEN vet och tja, det kommer man ju aldrig att göra... ;)
KRAM

Barnets mormor: haha, Barnet kan inte bärga sig!