tisdag 11 maj 2010

om när det är knäpptyst från köket

ni vet det där de säger om barn som leker knäpptyst? att det är säkert som amen i kyrkan att det är för att de hittar på något jäkelskap*.
jo.
det stämmer.
och för alla er som dog äckeldöden av att se närbilder av mitt köksgolv har jag den äran att meddela att golvet nu av förklarliga skäl är våttorkat. inget ont som inte har något gott med sig.


* som att bada någon av Hundens leksaker i vattenskålarna och sedan svabba golvet med den. exempelvis.

6 kommentarer:

Jenny sa...

Kreativ krabat den där! :)

Krutrut-Lisa sa...

Åh "mitt" barn! Såklart han svabbar åt mamsen. I like. Förresten, när du trycker gässen på tyg, sign me up för kuddar. Deal?

KRAM LISA

Pia sa...

Om du klickertränar barnet kanske du kan få honom att sköta alla golv *asg*

Pia sa...

Men...han hade säkert oerhört kul, och jag brukar tänka att det är utvecklande med jäkelskap :)

fiaelia sa...

Jenny: mycket. :)

KRUTRUT: haha. jojo. ser fram emot när jag har någon som sköter hela fredagsstädningen. gärna utan att orsaka fuktskador... ;)
KRAMKRAM

Pia: ja! aldrig mer behöva städa! hur mycket jäkelskap tror du behövs för att utveckla det? ;)

Linda sa...

har tydliga minnen av ungefär samma händelse för fyra år sedan...då städade barnet toaletten med våra tandborstar.
:D