onsdag 9 juni 2010

avsaknaden av fjädring mot linoleumgolv

shopping är en sport. och man blir trött av att sporta.

hundratals barn som stojar i matsalen. en nyfunnen jämngammal att snacka med över pastatallriken. miljooooner leksaker att titta på. saker att försöka fånga i farten. tanter och gubbar att flörta ohämmat med. Barnet pallade ett halvt varv runt Det stora blå/gula innan attacksömnen slog till med full kraft. och jag hann precis fånga upp huvudet innan det slog i handtaget (thank God).

men då är det tur att man är hos Ingvar. killen dräller ju madrasser och filtar och kuddar och handdukar och mjukt mest över hela stället. först fick jag tag i två stolsdynor. senare på rundan lite mjukt runt kanterna. och Bugaboo i all ära, men jag tror sällan Barnet sovit så skönt som i kundvagn.
det sade de aldrig på Babyproffsen.

5 kommentarer:

Anna sa...

nä, det är klart Babyproffsen vill sälja... ;)

Emma sa...

Bra att veta inför framtida inköp :D En kundvagn kan man ju få för en femma... :)

Ann-Louise sa...

Hihi så galet söt! :)

Linda sa...

ah, då ska jag titta närmare på kundvagnsutbudet här i stan. ICA's måste ju stå högst i kurs om man vill ha en snajdig.

fiaelia sa...

Anna: ante mig... ;)

Emma: men precis! och passa på innan ryktet sprider sig. helt plötsligt går de här godbitarna loss på 10 papp också... ;)

Ann-Louise: jag fick en del märkliga blickar. och en hel del leenden. :)

Linda: haha! ja, jösses pinsamt att ratta runt ungen i en från Lidl? ;)