torsdag 3 juni 2010

från trädgårdslandet

6 kommentarer:

Krutrut-Lisa sa...

Vackraste grönsaken strax före aubergine (vackraste frukten är drakfrukt...).

KRAM LISA

fiaelia sa...

KRUTRUT: vackraste och godaste! :)

Linda sa...

SKRYTFIA! ;P
en av mina basilikor hade dött såg jag på lunchen och citrusträdet ser inte heller så piggt ut. det måste vara Skåneluften, tänker jag nu :D

fiaelia sa...

Linda: ett som är säkert är att det aldrig kan vara mina gröna fingrar, men i år ger jag inte mycket för nån Skåneluft inte. för om det är någon tröst så verkar inte våra små, små basilikaplantor ha klarat sig heller, trots att vi inte satte ut dem förrän i slutet av maj... :( maj hade ett dåligt år i år helt enkelt.

Emma sa...

Åh fantastiskt. Smakade de lika bra som de ser ut? Undrar om man kan sätta rädisor i kruka?

fiaelia sa...

Emma: smakade kalas! inget går upp emot grönsaker direkt från landet! :) och nog borde det gå att sätta rädisor i kruka. har uppfattningen att de är tåliga och lättodlade, utan att för den skull vara någon expert. testa!