måndag 14 juni 2010

det finns alltid en baksida

husmanskost. jojo. det är ju fantastiskt på alla sätt och vis. och så bra mat för barn sen! genuin och välkomponerad och mättande. men. och det finns ett stort men. det kräver ju så djävulskt mycket redskap. det ska vändas och vispas och kokas och mosas och det är pryttlar och skålar och kastruller och vispar och slevar och grytor och pannor högt och lågt.

och lite av den där fantastiska känslan går ju liksom förlorad när man bara vill elda upp köket när man är klar. den gör faktiskt det.

2 kommentarer:

Pia i Värmeland sa...

Jag veeet!! Skulle göra klassiskt dillkött á Per Morberg ( för övrigt min favorit, näha) och det var dillreduktion hit och byttor dit och det slutade med nåt odefinierbart i en vit lite genomskínlig sås som såg misstänkt ut som.... Det blev hundmat kan jag säga! Så heja heja! Hoppas du lyckas bättre :)

fiaelia sa...

Pia: hahaha! :) Per Moberg är favorit här också, den enda riktigt underhållande tv-kocken just nu! däremot har jag inte gett mig på att försöka laga hans mat ännu, utan det här är mucho simplare vanlig mat liksom. så jo, den blev väl ok (men långt ifrån sådär komplicerad så det var inte så mycket att misslyckas med) men STÖKET... herrejisses! man vill ju bara gå i ide. eller skaffa sig husa. ;)