måndag 30 augusti 2010

high five... NOT

jag skulle precis göra high five med mig själv för att jag lyckades hålla sjuklingen vid gott humör under hela middagen och således lyckats få i det lilla livet vad som mer än väl måste anses vara en näringsriktig måltid, då ungen sätter sista tuggan i halsen, hostar, kväljer och kaskadkräks upp såväl hela middagen som delar av eftermiddagens mellanmål över hela oss och hela köket.

vid sådana tillfällen inser man att det är jätteopraktiskt att vara gräsänka. samt ha plankgolv med rejäla springor i köket.

så INTE high five.

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Plankgolv med springor = bad luck vid kräksjuka. I know the feeling. Det är ganska många gånger jag har legat på knä på våra gamla trägolv anno 1923 och försökt få rent efter kräkattack från någon av småttingarna. Tops brukar funka bäst... Hoppas lilleman snart mår bättre!

Anna sa...

low five...??

fiaelia sa...

Pernilla: tack för tips! något säger mig att det kommer att vara värdefullt för framtiden...

Anna: the lowest (?) five...