tisdag 31 augusti 2010

mellan dig och mig

idag. tvättar en tvätt röd-beige-bruna kläder med vitt i. till saken hör att jag är sorteringsnazisten från helvetet. inget en mörk och en ljus 40 grader här inte! nejnejnej. här färgsorteras det noga och omsorgsfullt för att färgerna inte ska bli dassiga. Mannen i huset göre sig icke besvär. bara sorteringsnazisten från helvetet får ta de avgörande besluten om huruvida en kulör går ihop med en annan.

så. jag tar ut tvätten ur maskinen och helt plötsligt är varenda Polarn och Pyret-rand ljusrosa.
HUR är detta möjligt?!? har sorteringsnazisten, o hemska tanke, misslyckats?

jag har tvättat om skiten med vittvättmedel tre gånger. fortfarande rosa.
snälla, säg att rosa är höstens it-färg?


och inte ett ord till Mannen om det här. ok? inte. ett. ord.

2 kommentarer:

Emma sa...

Åh det här inlägget kunde lika gärna varit skrivet av mig. Våga sortera fel säger jag bara....
Men jag måste ändå säga att det var otroligt starkt av dig att bikta dig här på bloggen...måtte inte mannen din läsa. Jag menar till honom kan du ju bara hänvisa till höstens senaste trend; alltid och för evigt ROSA!
Vi älskar alla rosa, inget fel med det...

fiaelia sa...

Emma: Mannen bara: hörde jag just ett helt glashus gå i tusen bitar...? och jag: nä, nu tror jag det är dålig mottagning... hör inte alls... va?!? nä. det bryts.