torsdag 22 september 2011

NOTE TO SELF: kvinnor är från venus, män är från mars. eller från hålor i marken där de bor med sina syskon som också är deras kusiner?

skickade männen i mitt liv till affären med instruktionen: - köp något gott till ikväll!

vad de kom hem med?

ett jätte-, jättestort vitkålshuvud.

eh, jo. det är ju gott? om man är... KANIN?

jag ger er andra höjdare i påsen:
1. fiskbullar i dillsås (mmm, dillsås! denna vardagslyx!)
2. tonfisk på burk (hallå! med smak av grillad paprika!)
3. morötter (herrejisses, vilken kanin som helst hade ju tyckt att detta är en fest-påse!)
4. palsternacka (tydligen den godaste av rotfrukterna enligt senaste kanin-SIFO:n!)

så, är det bara jag som är petig här eller tänker ni möjligtvis också i helt andra banor när ni säger "gott"?

12 kommentarer:

Linda sa...

HAHAHAHAHAHA. men samtidigt...jag måste TACKA J för att jag i alla fall fick årets skratt!! :D

Emma sa...

HAHAHA!! Underhållning på hög nivå, förstår dock att du inte kände dig lika road. Vad blev det till middag egentligen?

Anna Hovskägg sa...

He he.. Jomenvisst är vi olika där, kvinnor & män. Skulle kunna varit min gubbe. Eller så tänkte han att jag måste ge frugan något kul att blogga om ;)

Anna sa...

alltså, jag tycker att han lyckades bra där!
när min andra hälft åker för att köpa något gott så kommer han hem med godis men FEL SORTER.
typ ännu värre. eller nästan i alla fall.

Marielle sa...

Tänker i helt andra banor...

Och Anna, varför LÄR DE SIG ALDRIG vilka sorter man gillar? Jag köper alltid några av hans favoriter...

fiaelia sa...

Linda: i ärlighetens namn jag också. och ett gott skratt förlänger kanske livet mer än en god middag eller lite torsdagslyx, så hey... inte så illa gjort med vitkålen då kanske?

Emma: jodå, det artade sig!

Anna Hovskägg: nä, man kan inte klaga på bloggunderlaget i alla fall!

Anna: hur kan vitkål vara bättre än typ... äh, kommer inte på något äckligt godis. kommer bara på vitkål. :)

fiaelia sa...

Marielle: jamen, skönt att höra! och till min bättre hälfts försvar måste jag ändå säga att jag drillat honom möcke bra när det kommer till smågodiset. nästan alltid prima påsar! NÄR han köper några och inte kommer hem med vitkål vill säga.

anna sa...

vitkål minsann! mycket bra jobbat där :) jag är också petig, uppenbarligen!

fiaelia sa...

fru a: han gjorde dock en helt oväntad upphämtning. kommer alltid att minnas det där vitkålshuvudet med kärlek. :)

PIPPIVOGEL sa...

tycker det är helt fasntastiskt att man kan tolka ett ord som gott så olika. Tror fasiken att man tolkar hela meningar på HELT skilda sätt!!! Nu förstår jag nog lite mer den manliga sidan.... NOT!!!!

Kram

Klara

Mirijam sa...

Åh jag dör av skratt nu!

Åsa sa...

Hahaha, fnissar stort o glatt här på kontoret. HUMOR!