fredag 16 september 2011

dagens familjematchning

kunde inte hålla mig, utan klädde raskt på mig nya leggingsen i morse, varpå Ungen kommer sättande.

- MAMMA E HA INTE TOTISE BYSSOR! TOTISE HA!

ja, som om jag hade fått på mig dem.

- smickrande förvisso älskling, men jag lovar att detta är mammas byxor. ibland är saker lika varandra vet du, de här byxorna liknar nog dina, men de här är mycket större - se! (visar pedagogiskt hur stora byxorna är) dina ligger i tvättkorgen, tror jag.
- NÄ. TOTISE BYSSOR!

jomensåatte. vi får nog jobba lite på det där med storleksuppfattning, men tills dess var det bara att leta fram 92:0rna, lyckligtvis överst och med bara en pyttefläck på ena knät.

tur att more is more i vår familj. samt att barnets far (mig veterligen) inte hyser samma kärlek för färgglada trianglar på sina ben. möjligt att gränsen går någonstans vid fyra sådana här ben per familj om man inte tillhör ett kringresande gycklarsällskap?

6 kommentarer:

Mirijam sa...

Om vi ska dejta någon gång, påminn mig om att inte bära mina då, det kommer se konstigt ut. Speciellt om du har med dig Totise.

Lisa sa...

Oklart varför jag känner att det här är himla viktigt att säga, men: MIN BEBIS HAR OCKSÅ SÅNA BRALLOR IDAG! Mkt mkt snygga. På stora och små.

Petra sa...

Åh vad snyggt!! Så de finns i vuxenstorlekar.
Fnissar när jag i fantasin ser hela familjen gå med lika färgglada ben :)

Tack för dina ord hos mig. Gulldig <3

KRAM!!

fiaelia sa...

Mirijam: eller så tar jag bara med mig några brinnande facklor vi kan jonglera med?

Lisa: bra smak där Svante!

Petra: små leggings = Polarn och Pyret, stora leggings = HM, men de är ju skrämmande lika. har inte sett några på någon herravdelning tyvärr, men jag tänker att barnets far borde gå att klämma i ett par 42:or eller så? KRAM

Mirijam sa...

Låter ju onekligen mycket roligare. Och farligare. Kan vi inte jonglera med... kanelbullar?

Mirijam sa...

Kolla här då!!! http://krutrut.com/blog/index.php/2011/10/05/att-ga-all-in/