söndag 4 september 2011

sådärja: slutgnällt!

sitter nämligen på ett rosafluffigt moln och ler fånigt. den kärleken, den kärleken, underbara nyförälskelse! nej, det är inte helt hälsosamt, det säger jag er, men jag ÄLSKAR min nya dator. på riktigt älskar.

jag kan utan minsta bekymmer köra hundra tunga program samtidigt, bolla mellan de ziljoner filer jag har upp och streama lite om jag känner för det och jiddra med internet i största allmänhet och bläddra mellan allt samtidigt och ladda mot hårddisk och ha mig och datorn bara: - SIR YES SIR! och agerar innan jag hunnit blinka. plus inte låter som ett mindre hemmakärnkraftverk! herrejisses, hänger inte med här. är så van att behöva ta en femminutare varje gång jag vill växla mellan programmen, så nu: nästan lite läskigt att ha en dator som jobbar snabbare än vad jag gör. känner mig som en slacker som vill ta en fikapaus, men datorn bara står där och stirrar och är redo så jag pallar inte.

men det är sådant man har överseende med när man är nykär förstår ni (och då håller man dessutom på sig för man vill vara sitt bästa och smalaste jag). nä, nu får ni ursäkta men nu ska jag dejta vidare här. det gäller att passa på, kan eventuellt behöva umgås med min familj sedan nämligen. bara för att det är helg. men ÅH!

6 kommentarer:

Anna sa...

HA HA HA HA! älsk!

Hanna sa...

hahaha, know the feeling! :)

Marielle sa...

Kärleken kommer att hålla i sig! Lovar!

fiaelia sa...

Anna: ja, det är kärlek!

Hanna: en vacker sådan!

Marielle: jag tror dig!

fiaelia sa...

Marielle: ja, jag tror på allvar att det är den här datorn jag vill gifta mig med!

Emma sa...

Omöjligt att inte älska. Har du installerat Lion oxå?

Vill du veta en hemlis? Vi väntar också på ett nytt äpple :D