fredag 9 september 2011

här var'e böcker, finfina böcker! kom å vinn, mina damer och herrar! kom å vinn, finfina böcker! här var'e böcker!


kollatitta! nu är de här två inte bara filer i en dator längre, nu kan man köpa (gört vettja, gört)!

jag har visserligen inte sett något bevis för att de verkligen finns än, men jag är lovad att det ska dimpa ned några kartonger bevismaterial i Skåne inom kortaste kort. hur otålig jag är? mycket, mycket otålig. har svårt att göra något annat än att sitta i hallen och lyssna efter brevbärarens steg i trappan faktiskt. och när brevbäraren kommit, utan paketavi, så sitter jag ändå kvar och tänker att hon nog kommer tillbaka. att hon nog hittar en kvarglömd avi (min) i sin cykelväska som hon går tillbaka och delar ut (till mig). ja, det är en ganska meningslös och oproduktiv sysselsättning, det kan ni kanske tänka er, så jag tänker att vi kanske kan tävla lite istället? snälla, kan vi inte? det var så roligt att få ge bort böcker sist, så det gör vi igen va? och den här gången (konstpaus) slänger jag in en alldeles specialgjord plansch (se nedan) i potten också! mycket unik! mycket begränsad upplaga! vinnarna får alltså bok + plansch.

så, visst vill ni vinna? då så. allt ni behöver göra är att få mig att lämna brevinkastet genom att skicka mig ett trevligt mejl eller en dito kommentar, så att jag måste gå till datorn och sätta mig (ny regel: får inte kolla mejlen i mobilen! eller ha datorn i hallen!). skriv vad du vill eller underhåll mig med varför du måste få en bok (eller flera?) vettja! den som dessutom, i sann Mirijam-anda, berättar hur den gör sitt bästa för att pracka på de här böckerna på varenda liten småknatte de någonsin träffat eller tipsar om tävlingen så att fler har chans att vinna (på sin blogg eller Facebook eller helt sonika sätter upp lappar på stan så inte en enda förälder i bygden kan undgå) ligger väldigt mycket extra bra till, det gör de faktiskt.

seså, mejla mig på hej@fiaelia.com eller lämna en kommentar och gör det bums! tävlingen avslutas när böckerna kommit. så, är ni med? tävlingen är avslutad, vinnarna hittar du här!

18 kommentarer:

Amelie sa...

Finns det en plansch med? Den har jag inte sett! Annars har jag släpat med mig mina vänner in på bla. designtorget där dina böcker finns och visat dem storlt. Varje gång flyttar jag dessutom fram dem lite och ställer i ordning så att de syns. (De som jobbar där måste tro att de har fötter) Men jag vill inte vinna några böcker, för jag har redan beställt dem på nätet! :) Kram!

Helena sa...

Scrollar genom blogglistan ännu en kanintesovaklockanärfyrapåmorgonen-natt. Hittar tävling! Lattjo! Är gravid som fan, inne på tvåveckorinnan/tvåveckorefterperioden. Kan man gnälla sig till en vinst? Då gör jag det. Tyst för mig själv med tummarna krampaktigt knutna.

Linda sa...

Åh!! Till min fina brorsdotter som är så söt att jag vill äta upp henne!! Jag länkar till dig och är inne på din blogg dagligen! Heja dig!!

Anna sa...

å!
det är ju sen gammalt att jag gillar dig skarpt - jag har så den häringa tävlingen i min lilla ficka.
så bra med tävlingar man vet att man ska vinna bara sådär.
här är en del av mitt gamla skryt:

http://livetenligtbrallisen.blogspot.com/2011/03/tavla-tavla-kom-tavla.html

http://livetenligtbrallisen.blogspot.com/2011/07/skrytpresenten.html

vill du att jag ska skriva mera? but of course I will!

Letizia sa...

I want to win! I only roughly understood what the all thing is about about, I hope i won't say anything silly...

I think I'm doing a lot to share the news! I did the video, as you know, and now I'm also mentioning you in two posts on two blogs, to be published asap, I'll let you know soon.
I 'll do this anyway, but I'd like to win the wem bor book, or to be honest the wild animals one...

Ciao!

Letizia, aka the coccodrillo lady

anna sa...

det kommer ju knappast hända igen... jag som aldrig vinner något, så himla glad jag blev när jag gjorde det sist. och E älskar den. så, jag måste ju försöka! ett inlägg för att backa upp det kommer inom kort :)

(planschen - så himla fin! kommer den att gå att köpa?)

Mirijam sa...

Wiihoo, jag har en miljard sköna ungar omkring mig och de vill definitivt kollatitta på vem som bor och vem som låter!

Jag delar på fejjan pronto! Och räknar lite med att ligga bra till sen gammalt eftersom jag redan lockat en barnfamilj i Fiaelia-fördärvet!

Tjing!

Omentjej sa...

Oh, jag upptäckte just din blogg och dina böcker genom en annan Emma och det är jag glad för!

Jag har en egen liten Fia på 2 månader som älskar när man läser för henne och framför allt gillar hon när man gör diverse knasiga ljud. Samma sak gäller för hennes kusin på 9 månader.

Nu ska jag genast tipsa om dina böcker och den här tävlingen på min blogg. Ha en fin dag!

Emma sa...

Det är ju sedan länge känt att du är en av mina idoler. Så att ha dina böcker i hyllan är ett måste! Har länkat på bloggen och kommer självklart att inhandla dina böcker så fort vi ska på kalas någonstans: Fias ord ska spridas! :D

Heja mig!

Linda sa...

ja jag är helt enkelt rädd att Lillebror kommer att missa NÅGOT VÄSENTLIGT som (HJÄLP) BVC-tanten kommer att märka om han inte får de här böckerna.
han verkar ju redan ha gjort enorma framsteg med hjälp av de två första.


sedan så har ju jag mailat alla bibliotek i min kommun och bett dem att köpa in dina böcker. och så har de ju blivit standard att ge bort i present också. MYCKET uppskattade dessutom. alla har dem framme, precis som jag.

ps. satsa lite på fler planscher också, Fia. jag vill ha MÅNGA! OLIKA!

PUSS!

Annelie sa...

Eftersom båda mina barn älskar de fösta böckerna vill vi ju jättegärna vara med & tävla. Givetvis tipsar vi alla med små knattar om dessa finfina böcker

Pia i värmeland sa...

Halli Hallå! Du är ju bara för underbar och kreativ och fenomenastisk och alldeles inspirerande. Därför har jag nu tipsat mina fejjanvänner om dina böcker.

Linda sa...

Oh! Kollatitta va kul! Jag är inte bara barnslig själv, utan har även lite lösa kids omkring mig som är hemma hos mig och dräller och behöver förströelse ibland! Vill så klart vinna och tipsar så klart på fejjan!

Anna Hovskägg sa...

Nä, nu har jag varit inne på på kommentarsfältet typ varje dag & tänkt att jag skulle skriva något smart, roligt, vitsigt & säljande för att kunna vinna jag med.

Du Fia, jag kan lite finska. Jag kan översätta dina böcker på finska om du vill?

Här kommer ett litet smakprov:

Sveska grisen: Nöff!
Finska grisen : Röh!

Sveska hästen: Gnägg!
Finska hästen: Iihahaa! (lite osäker på stavningen)

Svenska hunden: Vov! eller voff(?)
Finska hunden: Hau!

Jag tycker också att du skulle göra barnrumsillustrationer & sälja!

Maria sa...

Tack ill Linda som tipsade mig om att det äntligen ärdags för nästa släpp! Min lilla dotter på snart två år älskar den tama och den vilda boken och "tiger" var ett av hennes första ord.... Skulle så gärna vilja ha de nya, de ser så fina ut! Dessutom skulle planscehn passa finfint i lilltjejens rum! Just nu övar hon på elefant , men dett skaulle nog göra susen!

Tyvärr har jag ingen egen fancy blogg att reklama på men dina böcker är utmärkta presenter och har prackat på flera av mina mamma/pappa-vänner dessa guldkorn!!

Jennie sa...

Hade jag inte hemskt gärna velat ha de här böckerna själv för att kunna läsa för Sickan som nu alldeles själv börjat komma med böcker i näven (som jag har längtat!) och knölar ner sig i mitt knä och börjar bläddra, peka och högljutt " DUÖ", så hade jag nog delat med mig till förskolan på jobbet.

Men nu ska jag absolut tipsa om böckerna på nästa APT!!!!

Ha en så bra dag som möjligt!
Kram Jennie

P.s Får man maila dig lite frågor ang. hur man går tillväga när man vill skriva/illustera en barnbok? En stor dröm för lilla mig... D.s

Petra sa...

WOW vad fina!
Lita på att jag kommer göra reklam och tipsa om dina böcker för ALLA jag känner och ALLA jag inte känner. På fejjan, i bloggen och jag tänker minsann tipsa butiken Jag Leker Träd som ligger ett stenkast härifrån. Dina böcker skulle passa så fint in där.

Du, jag vill se många fler planscher. Jag vill ju pryda mina väggar här hemma med dina alster (helst tapetsera alla väggar med dem ;))

Puss & Kram!!

Mormor sa...

Hoppas att även mormödrar får vara med och tävla. Jag har länkat till FB flera gånger (att länkarna hamnat fel gör väl inget för då kommer de ju bara med fler gånger eftersom jag länkar igen och igen). Jag kommer att se till så att mina arbetskamrater och alla andra jag känner köper böckerna. Gick ju alldeles utmärkt förra gången. Sen blir det nyfödd-presenter, julklappar och födelsedagspresenter till alla jag känner men inte brukar gratulera annars. Jag vill så gärna vinna planschen. Böckerna överlåter jag till nån annan att vinna. Får jag inga signerade exemplar så köper jag en lika stor packe som sist. KRAM än en gång. Underbara böcker! Jag vet många, många, många... som gillar dem.