fredag 8 april 2011

en fredag då jag älskar att betala skatt

fredag och dagen då jag, och känsliga läsare varnas, tog jag tag tråkiga ekonomisaker. som ett plåster bara, ritsch ratsch! för sån är jag liksom (inte). nu: sjukt förvånad och kanske en aning chockad. ska bli spännande att se hur jag klarar resten av dagens bestyr när jag antagligen är i chock. måste nog leta upp en varm filt och ligga i framstupa sidoläge ett tag. mycket av chocken lindrades dock redan när jag fick lyssna på min handläggares småländska stämma. jag skulle kunna ha världens gulligaste skattehandläggare. man vill bara flytta till Växjö så man kan ha personliga möten med honom varje dag och lyssna på hans småländska. tänker mig dessutom att han är en farbror som bjuder på fika. tänk vad mysigt vi skulle kunnat ha det ändå! men nu tar jag varje chans jag får att ringa honom istället och vägrar att lägga på (nej, du först!). han får mig att jubla varje gång jag ska betala lite mer i skatt och jag tänker att det måste ju vara en bra egenskap om man jobbar med att ta skatt av folk.

och resten av fredagen bara: ha galet hög och glad musik i lurarna, rita lite, klistra lite streckkoder (nej, inte med limstift, i datorn Pernilla!), hämta gulligaste (I hope) ungen tidigt, slå in paket, gå på ettårsfestlighet och sen vidare på bortamiddag. det går bra nu. hej på er!

5 kommentarer:

pålandetpernilla sa...

haha! skönt att du förtydligar, jag blir ju så lätt förvirrad! ;)KRAM

ingvor sa...

snälla du tala om vad han heter så att jag kan ringa smålänningen också. Jag har just öppnat min deklaration och konstaterat att det behövdes ett glas rött för att sedan börja räkna på hur långt det är till november. Maken på andra sidan bordet log och började mumla om att resa någonstans, fattar ingenting!!!

Hanna sa...

nu beställde jag lite prover från sidan du skrev om! har funderat på mineralsmink länge, men blivit lite snål och som sagt.. man byter ju inte gärna.. här kört med kanebo länge men det är ju rätt dyrt det med.. hoppas detta är nått bra då! :)

PIPPIVOGEL sa...

Det här låter som en trovärdig reklamkampanj för skatteverket... De får väl inte göra reklam?!!!?!=% :-D
Kram på dig, du sprider glädje ska du veta!
Klara

Anonym sa...

och jag som avskyr min småländska! då kanske man kan göra någon lycklig ändå?

/Växjö bb 1985