tisdag 19 april 2011

jaga bussar

saker jag har spenderat mycket tid på idag: leta efter en dubbeldäckare i leksakstappning åt den store bussälskaren i familjen (och det är alltså Barnet jag pratar om). bussar upptar en stor del av vår värld just nu. speciellt gula bussar. - Pappa akka dul buss! nämligen. och varje kväll sägs det omsorgsfullt: - natt Pappa! natt Mamma! natt Biggis! och icke att förglömma: - natt bussarna! sen kan det fortsätta med: - natt bilarna! och förvisso freestylas i all evighet för att förhala insomnandet, men hur som. bussar. mycket spännande.

så en buss hade således varit en utmärkt present att ta med hem och jag trodde i min enfald att det skulle drälla av röda leksaksdubbeldäckare i London. att någon sett chansen att få barnföräldrarna att öppna plånboken ytterligare. men icke. jo, små i plåt kan man ju hitta i varenda souvernirshop, men jag vill ha en mer lämplig för en 2-åring. större så man kan sätta gubbar i!

hittade en (1!) sådan.
eh, är det bara jag som ser möjligheter att fylla ett tomrum på shoppingmarknaden här? kom igen nu leksaksproducenter! ni tar fram så mycket skit, så en vettig dubbeldäckare för småknoddar hade ni väl kunnat bjussa på? i London!
och den där enda bussen? det var ett skyltexemplar och alla andra var slutsålda. så var det med den saken. så imorgon går jakten vidare. God's speed till mig!

Inga kommentarer: