måndag 19 mars 2012

tja, hen har kanske aktier eller så ger Persson-familjen schysst med kollekt om söndagarna, vad vet jag?

säg att man gått och fnulat på att förse sig själv med en pepp-klänning och sin karamell till unge med gölliga, mintgröna karamelltygskor, men så är man västgöte och tänker att jaja, det är kanske bra onödigt ändå och hur många klänningar kan en garderob rymma egentligen och hur många tygskor kan en unge behöva egentligen och man blir minsann inte lyckligare av att konsumera och jadajadajada också slår man den tanken lite ur hågen. men säg sen att man hittar en bonuscheck man glömt att man hade i plånboken och att det dessutom ska visa sig vara klubbdagar och rabatt.

– säg är det inte ganska mycket som att GUD ville att man skulle gå raka vägen till HM utan att passera gå då?
jo, jag tänkte väl det.

8 kommentarer:

Linda sa...

HUR ser en peppklänning ut? :)

Krutrut-Lisa sa...

ÅH VAD JAG SAKNAT DIG!

Krampåmig/LISA

Anna Hovskägg sa...

Men så kul att du är tillbaka!

Jag är inte västgöte, men jag tänker också exakt sådär ;)

Ja, det var helt klart MENINGEN att du skulle ha en pepp-klänning :(

Anna Hovskägg sa...

Förlåt, :) menade jag!

(Typiskt mej att inte läsa vad jag skrivit!!)

Emma sa...

Jo jo! Du har så rätt, det är precis så det är. Direkt utan att passera gå. Fast bättre om du passerar gå så klart, för då får man ju fyra tusen?!

fiaelia sa...

Linda: äh, den är mest NY. skulle säga att det är den viktigaste egenskapen en peppklänning ska ha. för när man legat under ett täcke i två månader och är helt vattenlikblek och förtvinad och glåmig så behöver man framför allt något NYTT att ta på sig. något som får garderoben att kännas fräschare än man själv känner sig. man skulle ju kunna tänka sig att den var typ kycklinggul annars, men det har jag tyvärr inte hittat någon. eller bara valfri karamellfärg. får jaga ngt sådant! denna var mest marinblå och alls spännande, men väldigt användbar till jobb/vardag/tom middag på stan-tillfällen. ja, i fall man vill bryta av allt det svarta med en spännande färg liksom... ;)

Krutrut-Lisa: KRAM på mig/dig tillbaks!

Anna Hovskägg: helt klart meningen! :)

Emma: HAHAHA, du är min fellow Västgöte du! HUR kunde jag missa de 4000 kronorna?!?! ;)

Mya sa...

idag har den här västgöten varit å handlat utan att br sig om slutsumman. hmm... vaknar väl upp av ångest inatt... det, eller barnskrik.

:)

Anonym sa...

Men HURRA!! Du är tillbaka!
Jag ha nog knappt kommenterat förut men läst flitigt.

Lisa K