söndag 11 juli 2010

upp med händerna! fotboll eller livet?

idag är stora hemresardagen. det är dags att packa ihop för sommaren och fara norröver till landet en sväng. och eftersom det är 800 grader ute (du kan lita på mig, du kan lita på mig), så är det enda rätta att göra den förflyttningen ikväll. ikväll när det förhoppningsvis har blivit lite svalare så ni slipper läsa i tidningen imorgon att en mindre familj med ett stycke hårig hund har försvunnit spårlöst från sin bil mitt i ödsligaste Småland någonstans. kvar finns bara tre desperata och blöta svettfläckar och en uttorkad hundtunga. det skulle kunna bli en fasligt ryslig historia det där, så ni förstår att kvällen liksom är det enda alternativet.

dessvärre ska det ju avgöras något slags världsmästerskap ungefär samtidigt som den tänkta roadtrippen. dilemmat i det, mina damer och herrar, dilemmat i det. dö svettdöden eller dö missa-vm-final-döden?

men det ser ganska gulligt ut när en vuxen man försöker vara tapper och ta det rätta beslutet.
det gör det faktiskt.

2 kommentarer:

Mormor sa...

Annars, om bilen har AC så går det lika bra, om inte ännu bättre, att åka under den varmaste tiden på dygnet, vi hade det väldigt skönt i bilen faktiskt, så kan ju även en vuxen man få sitt VM-behov tillgodosett. Fast det kanske är lite för sent för det tipset nu. Sen undrar jag, som inte är så haj på bloggar, varför "Visuell verifiering" kommer upp ibland? När jag försöker mig på det så funkar det inte alls, jag får då inte upp nån bild.

Mormor sa...

...och fotbollen vann... längtar till fredag. Sen kan föräldrarna och mormor ha några helt underbara dagar (sängen är fixad), fast vi ses kanske innan dess. KRAMAR I MASSOR!