onsdag 14 juli 2010

fyller-i

jag hade (naturligtvis) ambitionen att rita en egen fylla-i-bok till Barnet, men tiden alltså. den räcker ju inte till. det finns typ två sidor av den där tilltänkta boken och all livsviktig information om vad som sägs och görs riskerar att falla i glömska. attans tur då att några (Li Söderberg ochKaty Kimbell) redan gjort en sån däringa bok och gjort det fantastiskt bra. så igår landade denfinaste fylla-i-boken man kan tänka sig här hemma på landet och ja, den är så fin att jag inte kan bärga mig. sol och bad i all ära, men jag vill bara ligga på en filt i skuggan och bli nostalgisk och fylla i, fylla i, fylla i!

3 kommentarer:

vickan sa...

Åh, vad jag önskar att jag hade gjort det, man glömmer så fort; helt plötsligt är de färdiga för gymnasiet och det enda gulliga ord man kommer ihåg från när de var små är "nos-nos" (dvs noshörning såklart) Fyll i i mängder så att du har nåt att retas med tonåren kommer, de äääälskar när man tjatar om när de var små, he-he!

fiaelia sa...

Vickan: haha, tar till mig visdomsorden då! :)

Pernilla sa...

Superfin bok. Det finns många roliga varianter numera - när min stora kille föddes för fem år sen fanns inte sådana här fina uppstickare. Till lillebror kom hittade jag dock en liten roligare. Men innehållet är väl viktigast egentligen. Fick mig en reminder om att lillebrors måste uppdateras - förresten... Får nog bli ett projekt i solstolen!