tisdag 13 juli 2010

klara... färdiga... LOPPIS!

sommar på landet i Västergötland kräfva loppisar. sådan är lagen. och vi har kanske inte de guldgruvor som verkar finnas i Norrland, men vi gör så gott vi kan. under dagens åskoväder passade jag på att stanna till på loppisen allmänt känd som Äckelloppisen i Hallebacka. det låter kanske inte så lockande, och man får heller inte vara för känslig när man gräver djupt i de äckliga högarna för att hitta något av värde, men faktum är att den här loppisen besitter två mycket viktiga kvaliteter:
1. man kan gå omkring där i timmar och leta och
2. det är nästan pinsamt billigt.

idag fyllde jag en kundkorg för en tjuga. bra start på den häringa loppissommaren måste man säga ändå.



5 kommentarer:

Anonym sa...

Nordland, Nordland min vän. Men här lyser solen i sin frånvaro bakom mörka moln. 8 grader och vinterjacka på hundpromenaden - vilket toppades med regn.

Krutrut-Lisa sa...

Härliga loppisfynd du funnit min rara! I Norrland fann jag en stol av designmärke på loppis, glad i hågen & exalterad högg jag tag i den!

För att släppa lika snabbt...

1500kr?
1500kr?

På en loppis? Got to be kidding me?

Äsch.

Storkram LISA

fiaelia sa...

Ems: inga dåliga väder bara dåliga kläder? ;) kram på sig!

KRUTRUT: 1500 riksdaler på en loppis i Skåne - inga konstigheter. men i Norrland? Norrland?!? det är ju där det är billigt och man fyndar! har de fått värmeslag månde?
KRAM

anna sa...

loppis är livet. sannerligen. jag har också fyndat idag, hurra!

fiaelia sa...

fru A: ja, delad glädje är ju dubbel glädje! :)